HEMTJÄNSTERKlippning & trimningSpabadÖvrig vårdGör det själv kursVILLKORGALLERIOM OSSKONTAKTA SALONGEN

Villkor på Salong Tassalätt

VARMT VÄLKOMNA ATT BOKA TID

Innan du bokar din tid är det viktigt att du läser igenom informationen nedan och tar del av mina bokningsvillkor.

HUR JOBBAR VI?

  1. Vi utgår från kundens önskemål men ger även råd om hur man kan klippa. Om kundens önskemål absolut inte är möjliga så är vi ärliga med detta och utgår alltid efter djurets bästa.

  2. Hos oss lämnar du alltid din hund under behandlingen och hämtar sedan hunden enligt tidsplan. Undantag kan ske vid kortare besök så som kloklippning, då finns det möjlighet att sitta kvar och vänta under tiden. Varför vi inte arbetar med husse/matte i närheten beror på att hunden söker stöd hos denne och då blir det mycket svårare för oss att utföra vårt arbete och skapa relation till hunden för en tryggare vistelse. Vår bedömning är att alla inblandade mår bäst av att hunden är själv med oss.

  3. Var vänlig respektera in- och utlämningstiderna.

  4. Hundar som inte samarbetar med hundfrisören t.ex. är väldigt rastlösa, svårhanterade eller liknande kommer att debiteras extra kostnad eftersom det försvårar vårt arbete. Om hunden har avvikande beteende i hantering skall detta meddelas vid bokning, då detta kan ge rätt förutsättningar för oss att förebygga och hjälpa hunden igenom detta. Vi ser att hunden ska vara hanterbar under pågående behandling för att vi ska kunna utföra vårt arbete. Vid allt för stressade hundar, för svårhanterat eller dåligt beteende kan behandlingen komma att avbrytas i förtid, djurägaren är ändå betalningsskyldig. Inga avdrag görs vid dåligt beteende av hunden. Reaktiva hundar är ej välkomna då vi utsätts för allt förstora risker. Rådfråga alltid med oss innan du bokar tid om du har en hund som har aggressiva tendenser. Munkorg kan komma att användas på hundar där hundfrisören anser att detta är nödvändigt.

  5. Salong Tassalätt kan komma att ta fotografier och kortare filmklipp av din hund både före och efter behandling. Dessa bilder kan komma att användas i marknadsföringssyfte utan att djurägaren tillfrågas. Det är upp till djurägaren att informera innan bokad tid om man inte vill att hunden fotograferas.

  6. Salong Tassalätt förbehåller sig rätten att kunna ändra villkoren och det är upp till djurägaren att hålla sig uppdaterad på gällande villkor vid bokning.

ATT TÄNKA PÅ INFÖR BESÖKET

  1. Kom med din hund väl rastad.

  2. Håll hunden så ren och torr som möjligt vid lämning (behöver ej vara nybadad, men lämna gärna skogen och sandlådan hemma).

  3. Om du kommer med din hund för trimning ska du inte ha badat hunden på 4 veckor innan då det försvårar arbetet för oss.

  4. Det är så viktigt att din hund lämnas och hämtas i tid då dagarna alltid är fullbokade. Detta ger oss förutsättningen att ge er den service och tid vi önskar ge till varje kund och dagen flyter på smidigare.

  5. Vid bokning av klippning, se då till att du bokar rätt tjänst då det har stor betydelse för både dig som kund och vårt arbete. Är du det minsta osäker på vad som är rätt för din hund, ring då salongen för vägledning.
  • KLIPPNING MED MASKIN / Endast nedrakning i en kortare och jämnare frisyr, se beskrivning på tjänsten.
  • FRISYRKLIPPNING / Oavsett om det är en ras- eller vardagsfrisyr så bokar du denna tjänst. Detta är för dig som önskar mer frisyr på din hund eller en längre längd på pälsen än 9mm, se mer beskrivning under tjänsten. Undantag gäller vissa raser som har egna specifika bokningar så som Engelsk springer spaniel, Cocker spaniel och Schnauzer. (Obs! Din hund måste vara fri från tovor vid detta besök).

AVBOKNING / OMBOKNING

  1. Har du bokat in en behandling via Boka Direkt? Då gör du även avbokningen via Boka Direkt med hjälp av din bokningskod eller kontakta oss över telefon (du kan Ej avboka via sms).

  2. Av- och ombokning måste ske minst 24 timmar innan din hunds behandling. Vid avbokning efter 24h gränsen debiteras du 50% av behandlingskostnaden, Skulle du inte dyka upp alls eller avboka med kort varsel (några timmar innan ditt besök) så debiteras du 100% av kostnaden.

  3. Av- och ombokningar som görs efter 24 timmars gränsen sker endast över telefon (ej sms) samt under våra öppettider då vi är tillgängliga.

    Exempel på avbokningar som klassas som kort varsel:
    • Pelle försöker ringa måndag kväll kl 18:30 för att avboka sin tid men då vi har stängt för dagen kommer han ej fram och skickar då ett sms om att han ej kan komma på sin tid imorgon kl 11:00. Detta meddelande ser jag först på Tisdagen kl 10:00 alltså 1h före hans tid. (detta klassas då som en avbokning med kort varsel)
    • Lena ringer och meddelar kl 10:00 att hon inte kan komma på sin tid kl 14:00 samma dag. (detta klassas som avbokning med kort varsel)

BETALNING

  • Vi är en kontantfri salong.
  • Hos oss kan du betala med Swish, kort, eller Klarna och detta görs på plats efter ditt besök.
VÄLKOMNA!
Hemsida av Torggruppen